Otavalo & Quito - Reisverslag uit Cumbayá, Ecuador van Myrthe Bussink - WaarBenJij.nu Otavalo & Quito - Reisverslag uit Cumbayá, Ecuador van Myrthe Bussink - WaarBenJij.nu

Otavalo & Quito

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

12 Maart 2018 | Ecuador, Cumbayá

Zo om te beginnen, eindelijk weet ik wie de mol is en ik had het goed. Yes :) Dat was toch wel even het belangrijkste nieuws hier dit weekend ;) Verder is het hier regenseizoen wat voornamelijk inhoudt dat het ontzettend warm is en het eigenlijk niet zo heel veel regent... Ik in mijn 100% polyester outfit vind dat altijd iets minder tijdens mijn klim van 20 minuten om 07:45. Er is genoeg gebeurd in de afgelopen twee weken, dus ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuwe blog. Op mijn werk gebeurt nog steeds niet zoveel... Tijdens het zoveelste bezoek aan een school om de kinderen daar te volgen wat betreft hun lengte, gewicht en rode bloedcel gehalte, kreeg ik de taak om te wegen en meten want: dat kan jij zo snel... Het is jammer dat er niet echt een uitdaging in zit, maar aan de andere kant, dit is mijn enige rustige moment dit jaar dus ik probeer er toch ook maar weer wel van te genieten ;) Afgelopen week ben ik weer veel met de gynaecoloog mee geweest, omdat ik bij haar altijd veel mag doen en ik haar ook goed kan verstaan ;)
Ondertussen is er ook iemand uit Nederland in Quito die ik via via ken en met haar maak ik leuke uitstapjes in de weekenden.

Het weekend voor het afgelopen weekend ben ik met haar naar Otavalo gegaan. Hier wordt op zaterdag de grootste markt van Ecuador gehouden. Ontzettend veel kraampjes verspreid over het hele plein! Heel veel verkopen hetzelfde, maar wat echt opvalt is de rijke kleuren overal! Heel erg leuk om over de markt te lopen en ondertussen tegen iedereen nee te zeggen ;). Iets verderop werd fruit en groente verkocht en dat is zo bijzonder om te zien eigenlijk, omdat alles wat daar ligt er zo echt uitziet en zo veel kleur heeft!
Die zondag zijn we eerste naar de waterval van Peguche gegaan. De waterval ligt in een bos, waar je voor een kleine donatie naar binnen mag en door de mooie natuur mag lopen. We konden ook met een trap naar boven lopen en daar zien hoe de waterval naar beneden viel! Die trap had niet meer dan 50 treden misschien, maar we hebben er toch wel even over gedaan, want tussendoor moesten we echt wel even stoppen om op adem te komen. Daarna zijn we naar parque condor gegaan. Een park voor adelaars, valken, havikken, uilen en noem verder maar op. Al deze vogels worden in dit park beschermt en verzorgd. Toch zaten ze allemaal wel in kleine kooien en konden ze niet meer vliegen, dus een beetje dubbel was het wel. Toen we naar buiten liepen, zag ik een bord handen met daarop een logo waarvan ik dacht he hoezo hangt er een bord met het logo van buitenlandse zaken hier... Nou is dit park samen met de hulp van Nederland en Duitsland opgezet. De man die de vogelshow gaf, zag er stiekem ook wel behoorlijk Nederlands uit...
Met de taxi zijn we weer naar Otavalo gereden en heb ik gezellig met de chauffeur gekletst en gevraagd of hij een leuk tentje wist om te lunchen. We zijn toen afgezet bij een plek waar je een fritada kan eten: een bord vol eten, voornamelijk gefrituurd. RIJST (natuurlijk), vlees, plantaan, choclo (soort mais), en nog veel meer. Heerlijk met een vol glas limonade van limoen of citroen.

Afgelopen weekend ben ik met Simone naar Quito gegaan. Ik kan natuurlijk niet hier zitten en dan Quito overslaan. Echt een wereld van verschil. Het historische centrum staat vol met oude gebouwen en heeft leuke kleine straatjes. Wel weer allemaal steile straatjes, dus ik voel mijn kuiten nog steeds... Op een gegeven moment waren mijn benen aan het trillen als rietjes, dus toen zijn we maar snel op zoek gegaan naar een plek om te lunchen. Tijdens de lunch zijn we in gesprek geraakt met de eigenaar van het restaurant die weer ontzettend geïnteresseerd was in wat wij hier dan deden en hoe dingen gaan in Nederland, blijft zo'n verschil met Nederland waar de reactie van iedereen toch vaak is: nee heb hier niet zo'n zin in, kan je niet helpen ;) Hij heeft ons meteen uitgenodigd om na ons eten zijn dakterras te laten zien. Eenmaal boven (4 verdiepingen hoger) hadden we een prachtig uitzicht over de stad en konden we de immense grote van Quito zien! Nadat we het historische gedeelte van de stad hadden gezien, zijn we naar het nieuwe gedeelte gegaan. Dit is eigenlijk de plek van de stad met allemaal cafeetjes, barretjes en leuke restaurantjes. Hier hebben we dan ook de rest van de middag en avond gezeten en weer onze ogen uitgekeken. Zondag ben ik naar Cumbaya gegaan. Via het wandelpad wat achter mijn huis ligt, ben je daar in een uurtje. Cumbaya is het rijke gedeelte van Quito en dat merk je meteen aan de tentjes die er te vinden zijn. Erg leuke koffietent was er, dus dan ben ik altijd meteen blij ;). De verschillen zijn hier best groot, maar overall is het allemaal best goed geregeld hier!

Ik vind het eigenlijk heel raar dat ik er nog maar 3 weken ben, de tijd gaat zo snel! Ik wil super graag nog een keer terug naar Ecuador en dan echt alleen voor het reizen en dan gewoon door heel Latijns-Amerika. Helaas kan ik in mijn weekenden namelijk niet overal naartoe, maar dat is alleen maar een goede reden om nog een keer terug te komen.

Beso Myrthe

Verslag uit: Ecuador, Cumbayá

Ecuador

8 weken keuzecoschap

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2018

Baños

12 Maart 2018

Otavalo & Quito

25 Februari 2018

Vaccinatiebrigade

13 Februari 2018

Update!

05 Februari 2018

Eerste dagen in Ecuador
Myrthe

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 5086

Voorgaande reizen:

05 Februari 2018 - 31 Maart 2018

Ecuador

12 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Ghana

Landen bezocht: