Korte update vanuit een nog steeds bloedheet Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Myrthe Bussink - WaarBenJij.nu Korte update vanuit een nog steeds bloedheet Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Myrthe Bussink - WaarBenJij.nu

Korte update vanuit een nog steeds bloedheet Accra

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

29 April 2013 | Ghana, Accra

Ik heet Julia, ben verloofd/getrouwd, heb kinderen, heb helaas mijn telefoon niet bij me/geen tegoed/mag mijn nummer niet uitgeven van Projects Abroad en nee ik hoef geen kind van je...

Ik ben nu op de male ward in het ziekenhuis en heb meteen alweer tien huwelijksaanzoeken gehad. Het is een stuk saaier op deze afdeling en niet echt leuk. De afgelopen week heb ik mijn rotatie op de labourward afgerond en ben ik op de kinderafdeling begonnen. Zoals jullie waarschijnlijk gelezen hebben, had ik het heel erg naar mijn zin op de labourward en had ik daar ook echt wat te doen. Op de kinderafdeling was het een stuk rustiger en kon ik niet echt iets doen. De ziekenhuizen in Ghana zijn aan het staken en alleen het militaire ziekenhuis en het ziekenhuis waar ik werk zijn in heel Ghana nog open, dus op de OPD (Out-Patient Department) is het een stuk drukker. Op de kinderafdeling kon ik met de dokters meelopen en ik heb ze veel vragen gesteld. Echt communiceren met de kinderen was lastiger omdat ze bijna of geen Engels spraken. Samen met Vicky ( een andere vrijwilligster) zijn wij ook weer een dagje terug gegaan naar de labourward.

De week daarvoor hebben wij samen een nachtdienst gedraaid op de labourward. We hadden donderdag een gewone outreach en zijn toen 's avonds om 20:00 begonnen op de labourward. Het begon erg kalm, maar later op de avond werd het toch wel even druk. Leuke en minder leuke bevallingen meegemaakt, maar onwijs veel gezien en erg veel geleerd. De volgende ochtend om 08:00 zijn we naar huis gegaan en konden we dan eindelijk slapen!

Op vrijdag 19 april hadden we Dirty Day! We zijn toen met alle vrijwilligers van Accra naar de Cantoments gegaan en hebben afval geruimd. Het was heel erg gezellig en ik vond het hartstikke leuk om het te doen (eenmalig). Na afloop hebben we met z'n alle geluncht en toen was de dag alweer voorbij.

Mijn kamergenootje Hanna, is vorige week naar huis gegaan en nu ben ik alleen in het huis over, als het goed is komen er aan het eind van deze week twee nieuwe vrijwilligers en dan zondag nog een. Ik heb nog maar een paar dagen over, dus het maakt me nu allemaal niet meer zoveel uit.
De afgelopen weekenden zijn we niet echt weg geweest. We zijn naar de Art Market geweest en daar heb ik nog wat souvenirs bij mijn goede vriend gekocht, na lang te hebben onderhandeld, waar ik nu erg goed in ben :)

Ik ben net terug van een weekendje weg naar Ada Foah, een eiland waar je aan de ene kant kan zwemmen in Lake Volta en aan de andere kant kan genieten van de oceaan! Het was echt heerlijk! De lucht was schoon en het was stil :) We zijn nog maar met 16 vrijwilligers en we zijn met bijna iedereen naar Ada Foah gegaan. Zaterdagochtend zijn we vroeg weggegaan en na een uurtje op de tro gewacht te hebben vertrokken we. De rit was maar 2,5 uur en daarna had het hotel een boot en zijn we naar het eiland gevaren. Er stonden een tiental hutjes op het strand en overal was zand. We hebben ongeveer 3 uur gewacht op de lunch en daarna hebben we gezwommen en enorm hard gelachen na mijn uitleg over Sinterklaas (vooral de zwarte Pieten). Ik had een foto van mij als zwarte piet en die heb ik dan ook laten zien en dat was echt het hoogtepunt ;) Ik heb een enorm gezellig weekend gehad met iedereen! De reis terug verliep prima en toen kon ik thuis eindelijk het zand van me afwassen!
Woensdag als het goed is een dag vrij, dus dan gaan we lekker naar het zwembad, aflakken!

Ik heb enorm genoten van dit land en ik ga het enorm missen, maar gelukkig heb ik nog een paar dagen over! Ik ben blij dat het straks niet meer zo warm is, maar toch ga ik de zon en de vooral de mensen zoals mijn gastmoeder wel heel erg missen!

Liefs Myrthe

  • 29 April 2013 - 18:53

    Dymph V. Hulten:

    Hallo Myrthe
    Leuk hoor weer z,n gezellig verslagvan jou met al je belevenissen uit het verren Ghana
    Ik ben best jaloers op je zoveel mee te maken zoveel mensen te ontmoeten, Het zal een heel waardevol le rugzak zijn alles bij elkaar, maar het zit er weer bijna op , en wij zullen weer heel blij zijn als je weer op schiphol landt.Wij gaan morgen de hele dag achter de buis Koningsdag Kroningsdag je zult er ook best wat van mee krijgen.
    Nog een heel fijne laatste weeken dan weer tot snel
    Dikke knuffel van ons Oma Dymph & Opa Piet

  • 01 Mei 2013 - 13:36

    Anja:

    Lieve Julia :o) ha,ha, ik moest zo lachen om je eerste stukje, vooral om - en nee, ik hoef geen kind van je - gedeelte!

    Het klinkt allemaal erg gaaf hoor Myrthe, het lijkt wel 1 groot vakantie paradijs, al die leuke reisjes die je maakt!! Het is hier momenteel heerlijk weer, niet echt warm nog, maar tenminste zon en droog EN geen gierend koude keiharde oosten wind, brrrrrrrr!
    Je leert wel enorm veel daar in die verschillende ziekenhuizen... Die bevallingen lijken me wel erg heftig hoor!
    Ik kan bijna niet wachten om je weer te zien 12 Mei op schiphol!!!!! Pas goed op jezelf mooie lieve dochter van me!!

    Liefs mama X


  • 01 Mei 2013 - 20:14

    Jorijn:

    Hey lieve Myrthe :) Super om weer wat van je te lezen! Hier is het weer ook een stuk beter op het moment, dus daar ben ik vol op van aan het genieten. We hebben dus net rag week gehad, en ik ben nog redelijk dood. Lig nu even op de bank en ga zometeen naar een BBQ toe. Als het lukt, zie ik je volgende week!!! Xxxx Jorijn
Myrthe

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5073

Voorgaande reizen:

05 Februari 2018 - 31 Maart 2018

Ecuador

12 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Ghana

Landen bezocht: